Kupiłeś lub sprzedałeś auto? Koniecznie przeczytaj!
Kliencie,
jeżeli nabyłeś lub zbyłeś pojazd, pamiętaj o obowiązku złożenia wniosku o jego rejestrację lub zgłoszenie zbycia w terminie 30 dni, odpowiednio od dnia nabycia / sprowadzenia lub zbycia pojazdu (przedsiębiorcy prowadzący działalność związaną z obrotem pojazdami mają na złożenie wniosku o rejestrację 90 dni od daty nabycia / sprowadzenia pojazdu).
Wnioski o rejestrację można złożyć po wcześniejszym umówieniu pod nr tel. 54 282 79 34 / 31 bezpośrednio w Wydziale Komunikacji i Transportu (pokój nr 5).
Dla usprawnienia obsługi prosimy o przybycie do urzędu co najmniej 5 minut przed wyznaczoną godziną wizyty. Więcej informacji o dokumentach niezbędnych do rejestracji znajdziesz na stronie: https://pow-aleksandrowski.rbip.mojregion.info/291/351/procedury-zalatwiania-spraw.html
W sprawach rejestracji można również skorzystać z przesłania wniosku wraz z wymaganymi dokumentami pocztą tradycyjną (liczy się data stempla pocztowego), pocztą elektroniczną (poprzez portal eUrząd Starostwa Powiatowego w Aleksandrowie Kujawskim) lub złożyć w kancelarii ogólnej urzędu (liczy się data wpływu do urzędu).
W przypadku zgłoszeń zbycia, oprócz osobistej wizyty w urzędzie (pokój nr 4 na parterze) prosimy o korzystanie z funkcjonalności https://www.gov.pl/web/gov/uslugi-dla-obywatela/#kierowcy-i-pojazdy Ponadto zgłoszenie zbycia można przesłać również pocztą tradycyjną (liczy się data stempla pocztowego).
Dodatkowo informujemy, że począwszy od dnia 2 czerwca 2025 r. nie trzeba się będzie umawiać w sprawach (pokój nr 4) :
1. zgłoszenia zbycia
2. wyrejestrowania pojazdu
3. dopisania / wykreślenia adnotacji HAK, GAZ, VAT, współwłaściciel itp.
4. odbioru stałego dowodu rejestracyjnego.
Dodaj komentarz
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!